På Lyko sparas viss data i cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. Läs vår Persondatapolicy här.

Kundtjänst

Vår kundtjänst finns till för dig. Du kan få svar på allt ifrån hur man betalar till vilket schampo som borde fungera för dig. Inga frågor är för dumma. Nedan hittar du några av våra vanligaste frågor och svar. Om inte du hittar någon hjälp där kan du maila oss på fraga@lyko.se Under öppettiderna kan du också chatta med våra trevliga medarbetare eller ringa oss på 0281-714 90. Ha gärna ditt ordernummer till hands när du kontaktar oss. 

FAQ - Vanliga frågor och svar

Var är min order?
Du kan alltid följa din order via din användare genom att gå in på fliken "Beställningar" på mina sidor. Klicka på kollinumret för att se var din order befinner sig. Saknar du leveransavisering kan du använda kollinumret för att hämta ut ditt paket hos ombudet.

Hur gör jag för att ändra min order?
En order kan endast ändras om den inte redan har skickats. För att ändra din order kontaktar du kundtjänst via telefon eller chatt (ej mail).

Jag ångrar min beställning, vad gäller?
Enligt Distanshandelslagen har du 14 dagars ångerrätt från att du tog emot varan när du beställer på internet. Önskar du returnera en vara fyller du i en returförfrågan under Orderhistorik på Ditt konto. Varan ska vara i originalförpackning, och förbrukningsvaror ska inte vara öppnade. För fullständiga regler, läs våra köpvillkorKlicka här för att komma till din orderhistorik och registrera en retur.

Hur gör jag för att använda mina bonuspoäng?
När du har bonuspoäng motsvarande 50kr (25 000 poäng) kommer en värdecheck att skickas till dig via epost eller sms. Är det 3 månader eller mer sedan du senast gjorde ett köp så kommer en värdecheck skickas till dig även om du inte nått upp i 25 000 poäng, detta under förutsättning att dina intjänade poäng överstiger 5 000 till antalet. Koden som finns angiven på värdechecken visas upp i kassan vid butiksköp, eller anges under Kupong-, presentkortskod i Kassan innan beställning slutförs på Lyko.se. 

Jag har fått mina varor, men ingen faktura!
I ditt paket ligger endast en följesedel. Fakturor skickas via e-post från Qliro. Vid delbetalning skickas den första betalavin ut i mitten på nästkommande månad.

Saknar du din faktura kan du hämta den här: https://www.qliro.com/sv/login

Kan jag ändra betalsätt?
När din order är lagd så kan vi inte ändra betalsätt, av säkerhetsskäl. Du är välkommen att kontakta kundtjänst om du har frågor angående betalsätt.

Jag behöver hjälp med att välja produkter för mitt hår, hur gör jag?
Under hårvård kan du välja att endast visa produkter som är anpassade för din hårtyp. Under "Begränsa ditt urval" kan du välja den hårtyp som stämmer bäst in på dig. Om du inte hittar vad du söker här är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst.

Jag vill använda en rabattkod, hur gör jag?
Du anger rabattkoden i fältet för Kupong- presentkortskod under Betalsätt i kassan. Det är viktigt att skilja på små och stora bokstäver när du anger koden, för att den ska fungera. Giltiga rabattkoder hittar du i våra nyhetsbrev och i våra SMS-utskick, som du kan anmäla dig till nedan. 

Maila oss på fraga@lyko.se