Kundtjänst

Vår kundtjänst finns till för dig. Du kan få svar på allt ifrån hur man betalar till vilket schampo som borde fungera för dig. Inga frågor är för dumma. Nedan hittar du några av våra vanligaste frågor och svar. Om inte du hittar någon hjälp där kan du maila oss på fraga@lyko.se Under öppettiderna kan du också chatta med våra trevliga medarbetare eller ringa oss på 0281-714 90. Ha gärna ditt ordernummer till hands när du kontaktar oss.

FAQ - Vanliga frågor och svar

Var är min order?
Du kan alltid följa din order via din användare genom att gå in på fliken "Beställningar" på mina sidor. Klicka på kollinumret för att se var din order befinner sig. Saknar du leveransavisering kan du använda kollinumret för att hämta ut ditt paket hos ombudet.

Hur gör jag för att ändra min order?
Eftersom vi har väldigt snabba leveranser kan vi endast ändra din order om den inte har skickats. För att ändra din order kontaktar du kundtjänst via telefon eller chatt (ej mail).

Jag ångrar min beställning, vad gäller?
Enligt Distanshandelslagen har du 14 dagars ångerrätt från att du tog emot varan när du beställer på internet. Önskar du returnera en vara fyller du i en returförfrågan under Orderhistorik på Ditt konto. Varan ska vara i originalförpackning, och förbrukningsvaror ska inte vara öppnade. För fullständiga regler, läs våra köpvillkorKlicka här för att komma till din orderhistorik och registrera en retur.

Hur gör jag för att använda mina bonuspoäng?
För att använda dina bonuspoäng väljer du helt enkelt i kassan att betala med de poäng du har. All information om hur poängen fungerar hittar du under fliken "kundklubb" på mina sidor. Du kan endast använda dina bonuspoäng på framtida ordrar, bonuspoängen kan inte användas på samma order som genererade bonuspoängen.

Jag har fått mina varor, men ingen faktura!
I ditt paket ligger endast en följesedel. Fakturor skickas via e-post från Klarna. Vid delbetalning skickas den första betalavin ut ca 1 månad efter att beställningen lagts.

Jag hittar inte min order under mina sidor!
Det kan bero på att du råkat registrera två olika kundkonton hos oss. Kontakta i så fall vår kundtjänst via formuläret nedan så sammanfogar vi de olika profilerna. Då samlas all information på samma ställe och alla dina bonuspoäng räknas ihop.

Kan jag ändra betalsätt?
När din order är lagd så kan vi inte ändra betalsätt, av säkerhetsskäl. Du är välkommen att kontakta kundtjänst om du har frågor angående betalsätt.

Jag behöver hjälp med att välja produkter för mitt hår, hur gör jag?
I samtliga kategorier under hårvård finns möjlighet att i filtreringen välja att se de produkter som passar dig via kryssrutorna i spalten som heter hårtyp. Om du inte hittar vad du söker här är du välkommen att kontakta kundtjänst.

 

Maila oss på fraga@lyko.se 

E-handel från Avensia    Copyright © 2013 Lyko Hair AB