Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

FAQ - Vanliga frågor och svar

Vår kundtjänst finns alltid nära till hands. Du kan få hjälp med allt ifrån orderändringar, till hur du betalar din beställning eller vilket shampoo som lämpar sig för just ditt hår. Om du inte finner det svar du söker här nedan kan du alltid kontakta våra trevliga kundtjänstmedarbetare. Ha gärna ditt ordernummer till hands när du kontaktar oss.

ÖPPETTIDER:
Gäller helgfri måndag - fredag
Telefon:  0281-714 90   09.00-17.00
Chatt   09.00-18.00
E-post fraga@lyko.se
(LUNCHSTÄNGT 12.00-13.00 Jun-Aug)

MIN BESTÄLLNING

Hur gör jag för att ändra min order?

Orderändringar kan endast göras på beställningar som ännu inte packats. Eftersom vi har ett högt flöde på våra ordrar ber vi dig kontakta oss snarast möjligt via tel 0281-71490 eller via chatt (Obs! Ej via mail).

Jag ångrar min beställning, vad gäller?

Enligt Distansköpslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt, detta gäller från den dag du mottagit dina beställda varor. Vill du returnera din order fyller du i en returförfrågan på din inloggning. Logga in och gå till Orderhistorik, välj den order returen gäller och följ sedan vidare anvisningar. Produkterna ska vara i originalförpackning och ej vara öppnade eller använda. För fullständiga regler och anvisningar kan du läsa våra Köpvillkor.

Har min beställning gått igenom?

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Känner du dig osäker så finns vår kundtjänst tillgänglig och svarar på dina frågor.

BETALNING

Jag har fått mina varor, men ingen faktura?

I ditt paket ligger endast en följesedel. Fakturan skickas via e-post, från Qliro AB. Vid delbetalning skickas den första betalavin ut i mitten på nästkommande månad. Saknar du din faktura kan du hämta den här.

Kan jag ändra betalsätt efter att ordern är lagd?

När din beställning är lagd så kan vi inte ändra betalsätt, av säkerhetsskäl. Kontakta kundtjänst om du önskar annullera din beställning. Efter det kan du lägga din beställning på nytt, med önskat betalsätt.

Jag vill använda en rabattkod, hur gör jag?

När du kommer till Kassan så hittar du, högst upp till höger, en rad där det står "Lägg till kupong eller presentkort". Klicka där och ange din kod. Observera att läsaren är skiftlägeskänslig. Om du anger koden genom att kopiera den och sedan klistra in i fältet så är det viktigt att säkerställa så att det inte smugit sig in något mellanslag vare sig före eller efter koden.

Jag har hittat en rabattkod på nätet, varför fungerar den inte?

Dessvärre cirkulerar det massa inaktiva rabattkoder på nätet som vi inte kan styra över. Våra rabattkoder är oftast aktiva i endast 48 timmar. Alla aktuella erbjudanden och rabattkoder hittar du i våra nyhetsbrev och sms-utskick. Dessa kan du anmäla dig till på startsidan. Kontakta kundtjänst vid eventuella frågetecken.

Kan jag använda fler än en rabattkod på samma köp?

Du kan endast använda en kod per köptillfälle.

Hur gör jag för att använda mina bonuspoäng?

Som medlem får du 10 poäng per krona du handlar för. Alla köp över 1000 kr ger dig dubbla poäng! Ex. Handlar du för 500 kr så får du 5 000 poäng och handlar du för 1 000 kr får du 20 000 poäng. När du har bonuspoäng motsvarande 50kr (25 000 poäng) kommer en värdecheck att skickas till dig via mail eller sms. Är det 3 månader eller mer sedan du senast gjorde ett köp så kommer en värdecheck skickas till dig även om du inte nått upp till 25 000 poäng, detta under förutsättning att dina intjänade poäng överstiger 5 000 till antalet.

Koden som finns angiven på värdechecken visas upp i kassan vid butiksköp, eller anges under Kupong-, presentkortskod i Kassan innan beställning slutförs på Lyko.se. För att dina köp skall registreras och vara bonusgrundande krävs det att du är inloggad vid beställning på Lyko.se, och att du vid butiksköp uppvisar din legitimation.

LEVERANS

Var är min order?

Då ditt paket skickas ifrån vårt lager skickas ett automatiskt Leveransbesked till dig via e-post. I detta mail finner du leveransuppgifter såsom exempelvis kollinummer och spårningslänk. Du kan även följa din order via din användare genom att gå in på fliken "Beställningar" på Mitt Konto. Klicka på kollinumret för att se var din order befinner sig. Saknar du leveransavisering kan du använda kollinumret för att hämta ut ditt paket hos ombudet.

Om din beställning skickats som varubrev betyder det att brevbäraren lämnar paketet till närmsta postombud om han anser att försändelsen är för stor för din brevlåda/ brevinkast. Saknar du ditt paket, eller avisering om att det finns för uthämtning, så rekommenderar vi att du hör dig för hos ditt ombud. Ha kollinumret till hands.

Hur gör jag för att få avgiftsfri frakt?

För att få gratis frakt måste du själv välja Ekonomifrakt (3-7 dagar, 0kr). Du hittar det en liten bit ner i listan över de valbara fraktsätten.

Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?

Ditt paket ligger normalt cirka 14 dagar hos ombudet. Under den tiden går 2 sms-aviseringar ut till dig och sedan kommer en påminnelse via brev om paketet inte hämtas, innan det skickas tillbaka till oss.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Hämtar du inte ut din beställning går paketet tillbaka till oss som outlöst paket. Du debiteras då 250 kronor för alla omkostnader som ett icke-utämtat paket medför.

Vad gör jag om jag erhållit en trasig försändelse?

Har ditt paket fått en transportskada är det viktigt att du behåller allt emballage och innehåll, så att vi vid behov kan besiktiga det. Logga sedan in på din användare och registrera en reklamation. Skriv även som kommentar att reklamationen avser en transportskada och bifoga gärna en bild av skadan. Vår reklamationsavdelning kommer sedan att kontakta dig via mail för vidare hantering av ärendet.

Går det att skicka beställningen till en alternativ leveransadress?

Önskar du sända beställningen till annan adress än din egen fyller du i dina adressuppgifter i kassan, klicka sedan på “Alternativ leveransadress” och fyll i adressen dit paketet ska skickas. Väljer du att skicka till annan adress går det dock tyvärr inte att välja faktura som betalsätt.

Vilka länder levererar ni till?

I dagsläget levererar vi endast inom Skandinavien. Finland (ej Åland), Danmark och Norge (ej Svalbard, Jan Mayen). Önskar du beställa utanför Sveriges gränser kan leveranstiderna vara något längre än vad som anges. Ska din beställning levereras till Finland eller Danmark behöver vi hantera din order manuellt, du behöver därför kontakta vår kundtjänst på 0281-71490 eller via chatt för att vi ska kunna justera detta så att paketet inte skickas till ett Svenskt postnummer. För att beställa till Norge kan du besöka vår Norska sida.

MITT KUNDKONTO

Jag kan inte logga in, hur återställer jag mitt lösenord?

Har du glömt ditt lösenord klickar du på Logga in och under Glömt lösenord finns Återställ lösenord. Klicka där och fyll i din e-postadress så kommer ett mail med nya inloggningsuppgifter att skickas till dig.

Hur gör jag om jag har bytt bostadsadress?

Har du flyttat till ny adress loggar du in på din användare, klicka på Min Profil och sedan ÄNDRA UPPGIFTER för att enkelt justera till din nya adress.

TEKNISKA PROBLEM

Hemsidan beter sig konstigt / ser konstig ut?

Detta beror i de allra vanligaste fall på att gammal historik lagrats, vilket gör att även tidigare problem kan ligga kvar och göra att hemsidan inte funkar helt korrekt. Det du då kan behöva göra är att rensa Cahce och Cookies. Önskar du vidare instruktioner för hur detta görs kan du kontakta vår kundtjänst.

ÖVRIGA FRÅGOR

Jag behöver hjälp att välja rätt produkter för mitt hår?

Under hårvårdskategorin kan du välja att endast visa de produkter som är anpassade för just din hårtyp. I filtreringen till vänster kan du välja den hårtyp som stämmer bäst in på dig. Om du inte hittar vad du söker är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig att hitta de rätta produkterna.

Hur avregistrerar jag nyhetsbreven/ sms-utskicken?

Önskar du avregistrera dig från nyhetsbreven som du får via mail finns en länk längst ned i mailet som du kan klicka på. Lika så gäller sms-utskicken. Det andra alternativet är att logga in på din användare och under Min Profil bockar du ur rutorna för Nyhetsbrev och/ eller SMS.

Har ni några lediga tjänster?

Alla våra lediga tjänster ligger ute på vår hemsida. Här hittar du enkelt till de lediga tjänster som finns tillgängliga för tillfället. Finner du ej vad du söker så finns alltid möjligheten att skicka in en Generell intresseanmälan.

Jag har handlat produkter i en av era butiker, hur reklamerar/ returnerar jag dessa?

De varor som inhandlats i butik kan endast reklameras/ returneras till våra Lyko-butiker. Det som är beställt via Lyko.se kan tyvärr inte återlämnas hos våra butiker. Istället ska reklamationen/ returen registreras på ditt konto hos oss. Mer information om hur detta går till hittar du i våra Köpvillkor.

Info

30 butiker
Nyheter och erbjudanden
Följ oss

Kundtjänst

 

Copyright 2016
Kundtjänst