Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Test köpinfo

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Att beställa och betala via lyko.se är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i sverige:

  1. Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank.
  2. Qliro faktura med 14 dagar som betalningsvillkor.
  3. Qliro Konto och Qliro Delbetalning
  4. Kortbetalning med VISA eller MasterCard.
  5. Paypal

1. DIREKTBETALNING

Lyko.se erbjuder säker direktbetalning via din Internetbank, för dig som är kund i Handelsbanken, Nordea, SEB, eller Swedbank. Vid betalningen slussas du automatiskt till din internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.

2. QLIRO FAKTURA

Om du inte vill betala direkt med kort eller direktbetalning via Internetbank kan du välja faktura som betalningssätt. Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Den påverkar dock INTE din kreditvärdighet. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kredit. Fakturor för privatpersoner ska betalas inom 14 dagar räknat från dag som beställningen skickas från vårt lager. Fakturan dateras, skickas via e-post och ska betalas via bankgiro. Notera även att vi tar en fakturaavgift om 29 kr för privatpersoner. För mer information om Qliro faktura och fullständiga villkor, klicka här!

3. QLIRO KONTO OCH QLIRO DELBETALNING

Med Qliro Delbetalning och Qliro Konto betalar du på ett sätt som passar just dig. Dina köp samlas på en månadsfaktura som skickas i mitten av månaden och ska betalas i slutet av månaden. Väljer du Qliro konto bestämmer du själv vilket belopp du betalar varje månad (dock minst 50 kronor eller 1/24-del av den skuld du har kvar hos oss). Med Qliro Delbetalning bestämmer du en fast betalningsplan för dina köp. Du kan för tillfället välja mellan 6, 12 eller 36 månaders delbetalning.

DELBETALNINGSALTERNATIV

Betalsätt 6 mån 12 mån 36 mån Konto
Uppläggningsavgift 195 SEK 295 SEK 395 SEK 0 SEK
Aviavgift 29 SEK 29 SEK 29 SEK 29 SEK
Årsränta 0% 0% 9,95% 19,90%

Exempel vid ett köp om 5 000 SEK

Effektiv ränta 27,92% 25,52% 30,00% 33,77%
Att betala per månad 895 SEK 470 SEK 203 SEK 486 SEK
Total kostnad 5 369 SEK 5 643 SEK 7 303 SEK 5 833 SEK

4. KORTBETALNING

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard på Lyko.se. Vi samarbetar med DIBS Payment Services, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos DIBS Payment Services, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till lyko.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört. Pengarna är reserverade på ditt konto fram till att din order skickas ifrån vårt lager - då debiteras summan för de produkter som skickats inklusive eventuella avgifter.

5. PAYPAL

Betala snabbare och säkrare genom att använda PayPal. Du kan välja att finansiera din betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto. Mottagaren får pengarna utan att se ditt kreditkorts- eller bankkontonummer. Ditt konto debiteras först då försändelsen har lämnat vårt lager.

FRAKTVILLKOR

Hos oss har Du alltid möjlighet till FRI FRAKT. För att slippa avgift krävs att Du aktivt väljer ett avgiftsfritt fraktsätt i Kassan innan du slutför din beställning. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden. Nedan följer en lista över de fraktsätt som erbjuds.

Varubrev 3-7 dgr, 0 kr Detta fraktsätt är endast tillgängligt för val i de fall då de varor du har i varukorgen är av sådan karaktär att de lämpar sig för Varubrev. Levereras till brevlåda/ brevinkast alt. postombud.
Ekonomifrakt 3-7 dgr, 0 kr Ej möjligt att välja utlämningsställe. Levereras till brevlåda/ brevinkast alt. post- el. schenkerombud.
DB Schenker 2-5 dgr, 9 kr Spårbar frakt. Möjlighet att välja utlämningställe.
PostNord 2-3 dgr, 19 kr Spårbar frakt. Möjlighet att välja utlämningställe.
Prioriterad frakt 1-2 dgr, 49 kr Prioriteras före övriga inkommande ordrar och skickas samma dag (gäller vardagar innan kl 12.00). Order inkommen utanför ordinarie kontorstid skickas nästkommande vardag. Observera att detta fraktsätt endast kan väljas då samtliga varor du har i varukorgen finns i lager.

Förutom Sverige så levererar vi till Norge (ej Jan Mayen och Svalbaard) Finland (ej Åland) samt Danmark. Kontakta kundtjänst via chatt eller telefon direkt efter genomförd beställning till Finland eller Danmark.

OBS! Hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 250 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.

ORDERBEKRÄFTELSE

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse, som skickas till den epostadress som angivits i samband med beställning.

AVBESTÄLLNING

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning och vill avbeställa din order kontaktar du omedelbart vår kundtjänst via telefon på 0281-714 90 eller via chatt. Detta för att vi ska hinna stoppa din order innan den skickas från vårt lager. Har din beställning redan skickats måste du registrera en retur, invänta avgiftsfri retursedel och sedan returnera paketet till oss när du mottagit det. Om du inte hämtar ut försändelsen kommer du att debiteras 250 kronor för att täcka de kostnader som ett outlöst paket medför.

ÅNGERRÄTT

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning registrerar du en retur på ditt konto enligt instruktionerna nedan. Din returförfrågan måste ske inom 14 dagar från att du mottagit din order, detta i enlighet med Distansavtalslagen. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygienska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.

Returer och byten av underkläder godkänns EJ av hygienska skäl.

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat./p>

För varor som inhandlats under perioden november-december erhåller du som kund en förlängd ånger- och bytesrätt t.o.m. 14:e januari. Under samma förutsättningar som ovan och mot uppvisande av kvitto/ följesedel.

RETUR- OCH REKLAMATIONSINSTRUKTIONER

Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt så gör du en Reklamation. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar.

  1. För att registrera en retur- eller reklamationsförfrågan loggar du in på Din användare
  2. Klicka på MINA SIDOR
  3. Välj sedan Orderhistorik
  4. Klicka på det aktuella ordernumret för de varor du önskar returnera/ reklamera
  5. Klicka på RETURNERA/ REKLAMERA
  6. Fyll i antal och retur/ reklamationsorsak i textrutan under vald produkt
  7. För att snabba på reklamationshanteringen kan du ladda upp en bild av aktuell skada/reklamationsorsak under LADDA UPP BILDER (gäller endast reklamationer)
  8. Bekräfta genom att klicka på SKICKA

Efter registrerad retur- eller reklamationsförfrågan kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. I de fall produkt skall skickas tillbaka till oss -invänta avgiftsfri returfraktsedel. Vi återbetalar ej för eventuella egna fraktkostnader.

Observera: Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

GARANTI OCH REKLAMATIONSRÄTT

Om du vill reklamera en produkt registrerar du reklamationen på ditt konto, se instruktioner ovan.

Lyko saluför alla elartiklar med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen och alla garantier gäller i Sverige. Lyko står då för reklamationskostnader om skadan anses vara ett fabrikationsfel.

Ett fabrikationsfel uppdagas enligt lag inom 6 månader. En defekt på termostat eller kortslutning räknas ej till sådana fel. För att Lyko ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan (fabrikationsfel). Fel som visar sig inom 6 månader anses alltid vara ursprungliga fel, som Lyko åtgärdar utan kostnad för dig. Är det inte ett fabrikationsfel innebär reklamationsrätten att Lyko hjälper dig att reparera varan, men står inte för kostnaderna.

Lyko tar inte ansvar för fel som uppkommit på grund av skada slitage eller vanvård. Till sådana varudefekter räknas exempelvis söndersliten sladd och sprickor hos produkten.

Garanti och reklamationsrätt gäller endast mot uppvisande av kvitto.

Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti.

FÖRBEHÅLL

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, detta oavsett om det gäller felaktig produktinformation, tekniska problem eller eventuella dubbelbeställningar. Vid felaktig produktinformation har du givetvis rätt att häva ditt köp. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning. Om en beställd produkt är slut förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig ersättningsvara istället. Du har då givetvis full returrätt och får pengarna tillbaka för både vara och frakt om du inte är nöjd.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje part för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt. Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt i enlighet med PUL oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kunders beställningar och kunna erbjuda relevant marknadsföring.

Genom att genomföra köp via Lyko godkänner du dessa köpvillkor.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.

30 butiker
Nyheter och erbjudanden
Följ oss

Kundtjänst

 

Copyright 2016
Kundtjänst