Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Redken Brews – ny groomingserie med en skvätt öl

Redkens nya grooming-varumärke, Redken Brews är en komplett samling av 12 produkter inom hud, hårvård, hårfärg och skägg. Lyko Magazine träffar barberaren Joanna Mroczec för att prata om vårens mest omtalade grooming-serie.

09 apr, 2018

För 50 år sedan introducerade Redken en av de första profesionella grooming-serierna för män. Nu lanserar hårvårdsjätten en grooming-serie i ny tappning – Redken Brews.

 

–      Lanseringen av Redken Brews är ett bra sätt för Redken som varumärke att värna om sitt arv och identitet och samtidigt haka på och utveckla den växande trenden med grooming, säger barberaren Joanna Mroczec.

 

Lyko Magazine har träffat Joanna, som är grundare och ägare av salongen Stüffe’s Barber i Falun. Joanna brinner för grooming och är själv barberare och frisör. Hon håller sig ständigt uppdaterad med de senaste kurserna, produkterna och trenderna.

 

Vad menas egentligen med grooming?

–      Grooming hänvisar till manlig skönhetsvård och allt inom hårvård, styling, hud och skägg, säger Joanna.

 

 

Vad särskiljer Redken Brews från andra varumärken?

–      I den här serien så finns det en produkt som passar alla typer av hår och styling-önskemål. Dessutom är serien användarvänlig och framtagen som unisex så den funkar ju både för tjejer och killar. Dofterna är neutrala och fräscha så produkterna funkar utmärkt till båda. Jag använder mig själv av serien, menar Joanna.  

 

Vad är kopplingen till ”brews” och öl-bryggerier?

–      Alla schampon i serien innehåller malt som har stora fördelar på hår och hårbotten. Dessutom är flaskornas utseende inspirerade av ölflaskor.

 

Grooming-serien är inspirerad av öl, både på in- och utsidan.  Några av nyckelingredienserna är malt. Näringsämnena i malt hjälper till att förbygga och reparera torrt och skadat hår. Förpackningarnas design är inspirerad av ölflaskor i brunt glas och gjorda av 100% återvunnen plast.

 

 

Om du fick välja en favoritprodukt från Redken Brews, vilken skulle det då vara, och varför?

– Min favoritprodukt är Stand Tough Extreme Gel. Gelen är lättarbetat, formar frisyren bra och ger en skön stadga. Så här använder du den: Efter hårtvätt, handdukstorka håret och massera in gelen i håret och kamma till önskad form. Käka frukost medan du låter frisyren torka till. Bege dig till en spegel och beundra mästerverket! Kamma försiktigt ut håret om du vill dämpa den lite krispiga stukturen. Avsluta din styling med en Pomade, och frippan är snygg hela dagen!

Grooming-serien har skapats i samarbete med L'Oréal Luxe med inspiration från både barbershop-kulturen och från ölbryggerier. Bakom lanseringen står de två kreatörerna Mikey Henger och MJ Deziel, båda kända för sin förmåga att inspirera genom innovativa frisyrer och tekniker.

 

Vilka trender inom hårvård ser du just nu?

–      ­Just nu är det hett med lite längre frisyrer med yta som samtidigt har maskulina, fylliga former med en luftig struktur. Det är välklätt i alla dess former.

 

Mest sålda produkt?

–      Hårsprayen är den mest sålda produkten i serien och har ett utseende som tilltalar män och den doftar fantastiskt utan att kännas feminin. Många män använder hårspray i dag men jag har märkt att det har funnits en saknad av en produkt som inte är rosa och luktar godis, avslutar Joanna.

 

09 apr, 2018

Tyck till om artikeln

Skriv en kommentar
Lägg till bilder

Bli först med att ge din åsikt om artikeln

40 BUTIKER
Nyheter och erbjudanden
Följ oss

Kundtjänst

Copyright 2018