Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Storyn bakom Beckhams nya grooming-serie House 99

David Beckhams nylanserade varumärke House 99 står för grooming med en mix av brittisk frisörskultur och tatueringskreativitet och erbjuder 21 produkter inom hudvård, hårvård och grooming. I en intervju berättar varumärkeschefen Priscilla Foucault om storyn bakom varumärket.

21 maj, 2018

Av: Julia Grufving

 

Den nya grooming-serien House 99 har tagits fram av David Beckham i samarbete med L'Oréal Luxe med inspiration från barbershop-kulturen. ”I dag finns det ingen uttalad look som kan sägas definiera en man, det finns inte längre några gränser för en mans look.” – det är idén som låg bakom grundandet av House 99.

 

Lyko Magazine har fått en pratstund med Priscilla Foucault, som är global varumärkesdirektör för House 99. Priscilla har tillsammans med David Beckham jobbat med att ta fram House 99 under 2 års tid.

 

–      Intentionen med House 99 var att samla alla grooming-fans på ett och samma ställe. Ett ställe för män som står för gemenskap. Där den gemensamma nämnaren är att alla bryr sig om sitt utseende, säger Priscilla.

 

Produkterna är riktade mot män som inte är rädda för att prova nya saker och som gillar att experimentera med sitt utseende i syfte att kunna uttrycka sin egen stil och unika identitet.
Priscilla Foucault, varumärkesdirektör för House 99

House 99 är namngivet utifrån året 1999, som var ett mycket händelserikt och betydelsefullt år för David Beckham. Han gifte sig, Manchester United vann allt man kunde vinna och hans äldste son Brooklyn föddes.

  

–      Produkterna är riktade mot män som inte är rädda för att prova nya saker och som gillar att experimentera med sitt utseende i syfte att kunna uttrycka sin egen stil och unika identitet. Genom House 99 ska våra kunder få tips, inspiration och verktyg för att experimentera med sin look, berättar Priscilla.

 

 

Du pratar om att experimentera är ett av House 99s ledord, hur uppmuntrar ni era kunder till att experimentera?

 

–      Vi uppmuntrar till att ha en öppen approach till styling och för att på så vis upptäcka nya sätt att leka med sin stil. Man behöver inte vara skillad på styling för att kunna hantera House 99 produkter, utan de är väldigt lättjobbade. Om man ändå vill ha lite guidning har vi tutorials, alltså guidande filmer, till alla våra produkter där vi visar hur du på ett enkelt sätt kan fixa önskad look.

 

  

Varför just grooming?

 

–      Grooming har alltid varit en del av Davids identitet, han har alltid experimenterad med olika stilar, både när det gäller hår och skägg. Top fem av alla Google-sökningar på David Beckham innehåller ord som har med hans utseende att göra, däribland hans frisyr, säger Priscilla.

 

Vad särskiljer House 99 från andra grooming-märken?

 

–      Varje produkt har tagits fram för att kunna skapa en ikonisk David Beckham-look. Som till exempel hårgelén Going strong är inspirerad av den klassiska filmstjärnelooken från 20-talet, tänk backslick, som David körde på 2012. Seriously groomed beard & hair balm är ett styling-balm för både skägg och hår som är inspirerat av David Beckhams aktuella skägg-look (2018).

 

 

Produkterna har tagits fram i ett tätt samarbete med barberare, stylister, grooming-artister och David själv. Några av nyckelingredienserna i produkterna är quinoa och spirulina, som är speciellt utvalda av Beckham själv för dess välgörande karaktär.

 

 

–      Under framtagningen av produkterna har vi gjort noggranna tester av alla formulas och hela tiden filat och utvecklat produkternas egenskaper såsom till exempel textur, hållbarhet och doft, avslutar Priscilla

  

 

Se hela utbudet här 

21 maj, 2018

Tyck till om artikeln

Skriv en kommentar
Lägg till bilder

Bli först med att ge din åsikt om artikeln

40 BUTIKER
Nyheter och erbjudanden
Följ oss

Kundtjänst

Copyright 2018