Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

press

Lyko växer och lanserar nytt varumärkeskoncept

Passion, enkelhet och kunskap är nyckelorden i Lykos nya varumärkessatsning som lanseras under våren 2015. I samband med detta öppnar Lyko även upp dörrarna till en ny butik på Galleria Boulevard i Kristianstad den 26 mars.

“Målet är att leverera en kundupplevelse i världsklass oavsett om det gäller online eller i butik. Med ny grafisk profil, brett utbud och kunnig personal vill vi inspirera och guida våra kunder till rätt produkter”, säger Hanna Reventberg, marknadschef på Lyko.

Efter sammanslagningen med Bellbox slutet av 2014 är Lyko en av Nordens ledande multichannel retailers, med ett av de största utbuden av skönhetsprodukter. Med lanseringen av nya Lyko tar företaget nästa steg mot att ytterligare etablera sig som det självklara valet för hår och skönhetsvård.

”Vi är ett familjedrivet företag med tredje generationen frisörer där kärnan och ursprunget finns inom professionell hårvård. Vi drivs av passionen för kundservice, hårvård och skönhet. Det ska vara roligt, enkelt och inspirerande att handla eller få sin behandling hos oss”, säger Rickard Lyko, VD Lyko.

I samband med lanseringen den 15 april byter samtliga Bellbox-butiker med salongsdel på närmare 30 orter i Sverige namn till Lyko. Här kommer kunderna att även fortsättningsvis möta samma kunniga personal som brinner för hårvård vilket ger kedjan högkvalitativ butiksoch salongsverksamhet. På Lyko.se finns förutom hårvård allt inom skönhet med över 30 000 produkter. Lykos målsättning är att under 2015 omsätta 500 MSEK och att fortsätta sin etablering av fysiska butiker i Norden, med fokus på Sverige och Norge.

Om Lyko

Lyko grundades 2003 och är idag en av Nordens ledande aktörer inom professionell hårvård och skönhet. Lyko.se är en av Sveriges mest populära destinationer för skönhetsprodukter på nätet, och med över 30 helägda butiker med salongsdel i Sverige samt Norge brinner Lyko för att guida och inspirera sina kunder till sitt allra bästa jag. I de fysiska butikerna finns allt för håret från närmare 50 välkända varumärken tillsammans med salongsdelen Studio by Lyko. På Lyko.se finns förutom hårvård allt inom skönhet med över 30 000 produkter.

www.lyko.se

För pressinformation vänligen kontakta:

Assefa Kommunikation

Marita Pettersson,
marita@assefa.se, 0709 20 22 69

30 butiker
Nyheter och erbjudanden
Följ oss

Kundtjänst

 

Copyright 2016
Kundtjänst