17 JAN 2024

Lyko förvärvar svenska skönhetsvarumärket Reserol

Lyko förvärvar skönhetsvarumärket Reserol av Nutrinovate AB. Varumärket har en vetenskaplig grund med fokus på att trigga kroppens egna system för att bygga skönhet inifrån. Produkterna hyllas av både skönhetsbranschen och konsumenter och har prisats internationellt. Tillträde sker den första februari.

Varumärket grundades 2017 av Mikael Lindblad och Magnus Nilsson-Vall som lämnade läkemedelsbranschen då de kom i kontakt med filmteknologin och såg möjligheterna att utnyttja denna plattform för andra substanser än traditionella läkemedel. Reserol har idag ett produktsortiment som hämtar sin kraft från kända och beprövade substanser som kombinerats med ett innovativt angreppssätt.

”Reserol är ett fantastiskt fint varumärke med unika produkter som kompletterar vår portfölj av egna varumärken på ett suveränt sätt. Vi ser en stor potential för Reserol i vår europeiska expansion där vi ser ett stort intresse och efterfrågan efter skandinavisk skönhet.” säger Jessica Willstedt, Head of Own Brands Lyko

”Detta är vårt första förvärv inom kosttillskott och vi ser stort intresse för denna typ av produkter, som vi har stora möjligheter att skala upp via vårt ekosystem med digital närvaro och fysiska butiker.” säger Rickard Lyko, VD Lyko

”Lyko har de bästa förutsättningarna att skala upp och utveckla Reserol till sin fulla potential genom deras unika plattform och kunskap om att förvalta egna varumärken. Reserol är vår bebis och vi har haft en fantastisk resa, men vi lämnar nu över med varm hand över till Lyko. Nutrinovate AB kommer fortsatt att sköta produktion av Reserol Resveratrol Boosting Films, säger Reserols grundare och ägare av Nutrinovate AB, Mikael Lindblad och Magnus Nilsson-Vall.

Storsäljaren är Resveratrol Boosting film som lanserades 2017, där resveratrol, mest känd som naturens egna anti-age molekyl, är huvudkomponent. Substansen transporteras ut i kroppen via en innovativ film baserad på en brunalg från Norge. Filmen placeras på munslemhinnan och resveratrol levereras ut i kroppen via Functional Film Technology och kan då aktivera cellerna och möjliggöra skönhet inifrån, på riktigt.

En annan storsäljare är Reserol Overnight Moisture Mask som bland annat utsetts till Årets nattmask 2019 i Daisy Beauty Awards. Denna produkt innehåller hexapeptid-37 som ökar nivån av aquaglyceroporin som reglerar fuktnivån i huden.

Se alla produkter här:

Tillbaka till Pressmeddelanden

Nyheter och erbjudanden

Bli medlem i vår kundklubb och ta del av våra nyhetsbrev och sms så att du inte missar några erbjudanden eller kampanjer!

Följ oss

Kundtjänst