27 OKT 2023

Lyko rekryterar Ylva Norlén som ny CFO

Lyko rekryterar Ylva Norlén som ny CFO med tillträde senast i månadsskiftet april/maj 2024. Hon efterträder Pontus Andersson som efter fyra år som CFO för Lyko väljer att lämna bolaget.

Ylva Norlén har lång erfarenhet av internationellt arbete, verksamhetsstyrning och investeringsanalys. Hon har de senaste fyra åren varit CFO för H&M Home och dessförinnan har hon haft flera ledande positioner i H&M gruppen där hon har spenderat de senaste 16 åren.

– Jag är väldigt glad över att välkomna Ylva Norlén till Lyko. Ylvas erfarenhet av internationell expansion, resultatorientering och starka strategiska förmåga kommer att vara viktiga i Lykos fortsatta tillväxtresa.

Jag vill också framföra ett stort tack till Pontus Andersson för det viktiga arbete han utfört under sina år som CFO där han strukturerat bolagen i koncernen, genomfört många förvärv och senast ordnat med finansieringen av vår automationsutbyggnad. Pontus har tillsammans med mig kommit fram till att det nu är en lämplig tidpunkt för ett ordnat skifte och vi har en bra efterträdare i Ylva, säger Rickard Lyko

- Jag är väldigt imponerad av Lyko och det ska bli väldigt spännande att ansluta till teamet och tillväxtresan. Lyko har en tydlig vision och ett kundorienterat fokus. Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet av internationell expansion och samtidigt utveckla bolagets strategiska och finansiella arbete, säger Ylva Norlén

Ylva Norlén tillträder senast i månadsskiftet april/maj 2024 och kommer ingå i Lykos koncernledning.
Pontus Andersson kommer att fortsätta i sin roll som CFO fram till och med bolagets bokslutskommuniké/ delårsrapport för januari–december 2023.

Tillbaka till Pressmeddelanden

Nyheter och erbjudanden

Bli medlem i vår kundklubb och ta del av våra nyhetsbrev och sms så att du inte missar några erbjudanden eller kampanjer!

Följ oss

Kundtjänst