01 DEC 2020

NYTT REKORD, MER ÄN 250 000 ORDRAR UNDER BLACK WEEK

Vi har slagit nytt omsättningsrekord och är väldigt nöjda med försäljningen. Totalt välkomnade vi över 57 000 nya kunder under årets Black Week. Även fredagen slog vi nya rekord, med högt tryck hela kvällen och under många timmar gjordes det över en order i sekunden. Vi summerar totalt över 64 000 ordrar den dagen.

Våra förberedelser har gett resultat! För att minska trycket på alla stödprocesser förlängde vi årets kampanjperiod som inleddes förra helgen med erbjudanden till de mest lojala medlemmarna i vår kundklubb.

Trots den stora tillväxten och höga försäljningsvolymer har våra processer, tekniken och logistiken fungerat extremt väl. Vårt lager har varit i drift dygnet runt och tack vare automationen, samt våra fantastiska medarbetare, har vi tillsammans med våra logistikpartners kunnat garantera snabba leveranser under hela veckan. Vi har lyckats uppnå en jämn, hög nivå och packar uppemot 23 000 ordrar innehållande 70 000 produkter per dygn. Jag är så enormt imponerad av alla medarbetare som tillsammans lyckas hantera dessa nivåer och samtidigt ger kunderna den bästa möjliga upplevelsen.

I våra 37 butiker var det lugnare under hela veckan och det var tydligt att de flesta följde uppmaningarna att handla på nätet. Jag noterar att vi under Black Week omsatte mer online än vad vi gjorde totalt på Lyko år 2013. Det gläder mig också att vi hittills under året lyckats behålla vår låga returgrad, under en procent, trots den stora tillväxten.

Stämningen internt är på topp och än har vi mycket energi kvar att ge inför den fortsatta julhandeln, säger Rickard Lyko, VD för Lyko.

Filer

Tillbaka till Pressmeddelanden

Nyheter och erbjudanden

Bli medlem i vår kundklubb och ta del av våra nyhetsbrev och sms så att du inte missar några erbjudanden eller kampanjer!

Följ oss

Kundtjänst